EQ TLP - Mischief (Free Trade / Random Loot)

TJT

Adrenaline Junkie
<Silver Donator>
30,230
69,335
They shouldn't fuck around with this though and go all the way with it. Every mob shares all loot tables with all other mobs of equal level. No pussy shit.

Now, what obscure city NPC is level 50/60, has the lowest health and fastest respawn time.
 

Furry

<Gold Donor>
9,698
9,494
126d 15h 12m
NRo is gonna be even more contested now that Rahotep will spawn twice as often and drop a wide spread of level 15ish loot. He was super common before, I expect he'll pop every cycle and potentially multiple times if you clear him fast enough that he can spawn again.

Legit every item around level 15 should be worthless within a few weeks just due to him.
Blackburrow has a fair chunk of named critters around 15 with terrible drops, and they spawn fairly often already. Wouldn't it make more sense to go for a camp like that if the loots shared? TBH, I just don't know! I think it's definitely going to make sense going after mobs that normally suck, rather than trying to gun for the mobs with cool drops you normally would.
 

Zaide

TLP Idealist
2,770
2,624
27d 4h 45m
Blackburrow has a fair chunk of named critters around 15 with terrible drops, and they spawn fairly often already. Wouldn't it make more sense to go for a camp like that if the loots shared? TBH, I just don't know! I think it's definitely going to make sense going after mobs that normally suck, rather than trying to gun for the mobs with cool drops you normally would.
Tbh I think Bb is a bad zone for this because the rares tend to be pretty rare. I think Crushbone is great because the rares there have really high spawn chances (Emp/Dvinn especially).

It will be interesting to see if they do all named mobs or just rare flagged mobs.
 
  • 2Like
Reactions: Bruuce and Animosity

Furry

<Gold Donor>
9,698
9,494
126d 15h 12m
Tbh I think Bb is a bad zone for this because the rares tend to be pretty rare. I think Crushbone is great because the rares there have really high spawn chances (Emp/Dvinn especially).

It will be interesting to see if they do all named mobs or just rare flagged mobs.
I'm assuming it'd be all named... and if I were to be a real cynic, I'd bet they just copy paste the mobs that count from fabled list.
 
  • 1Like
Reactions: Bruuce

Keystone

Golden Knight of the Realm
410
213
12d 8h 36m
Are focus items in from the start on this? I really keep trying to talk myself out of it because I want to do tbc classic and it’s prob only a few months after this starts but fucking nostalgia drawing me in. Plus gdkp guild sounds perfect for this shit IMO.
 
  • 1Like
Reactions: Flobee

Fierlen

Trakanon Raider
21
12
37d 45m
What about that zone with Lord Inquisitor Seru in it? It has tons of "named" mobs with varying level ranges. Dare to dream!!!
 

Furry

<Gold Donor>
9,698
9,494
126d 15h 12m
Are focus items in from the start on this? I really keep trying to talk myself out of it because I want to do tbc classic and it’s prob only a few months after this starts but fucking nostalgia drawing me in. Plus gdkp guild sounds perfect for this shit IMO.
focus items come a few expansions in I believe. can't remember if it shows it or not, but the focus wont work.
 

TJT

Adrenaline Junkie
<Silver Donator>
30,230
69,335
It really needs to be all named mobs. Need to cause mass chaos here.
 
  • 1Like
Reactions: Hosix

Rod-138

Molten Core Raider
857
541
43d 6h 15m
PoH minis dropping CoF, AoN, and draco loot will be where the shitlorrds reside
 

hory

Ahn'Qiraj Raider
787
2,583
47d 13h 58m
It will prob mobs that appear in hunters, also when they say level it's talking about a group not the level of a mob.
 

Mrniceguy

Molten Core Raider
308
151
5d 2h 25m
It's not gonna be "named" mobs. It's Rare mobs. The ones that con as "A Rare Mob" in game.

Unsure how a "raid mob" will be determined. They could go with the ones that /con "looks like it would take an army to defeat" or they could do like the did with MoTM and add it to select targets, my money is on the later.
 

Zaide

TLP Idealist
2,770
2,624
27d 4h 45m
Are focus items in from the start on this? I really keep trying to talk myself out of it because I want to do tbc classic and it’s prob only a few months after this starts but fucking nostalgia drawing me in. Plus gdkp guild sounds perfect for this shit IMO.
No word on it specifically but I think no focus pre Luclin is the new “tlp standard” unfortunately.
 
  • 1Like
Reactions: Animosity

Keystone

Golden Knight of the Realm
410
213
12d 8h 36m
Lame. May end up doing somethjng other than necro if that’s the case. Doubt it though lol
 

Furry

<Gold Donor>
9,698
9,494
126d 15h 12m
It's not gonna be "named" mobs. It's Rare mobs. The ones that con as "A Rare Mob" in game.

Unsure how a "raid mob" will be determined. They could go with the ones that /con "looks like it would take an army to defeat" or they could do like the did with MoTM and add it to select targets, my money is on the later.
This is speculation. Devs responded with essentially "find out for yourselves" when questioned about if there's a distinction between rare and named npcs, last I checked.
 

Keystone

Golden Knight of the Realm
410
213
12d 8h 36m
May actually go ench remember doing that on the one server I didn’t main necro on and loving it out of the gate because of the flexibility of finding charm targets in classic zones vs necro.