Aquaman (2018)

spronk

FPS noob
<Donors Crew>
11,995
16d 11m
Reactions
5,122 532 0 0
#1
2.88 star(s) Rating: 2.88/5 8 Votes
Title: Aquaman (2018)

Tagline: Home Is Calling

Genre: Action, Fantasy, Science Fiction

Director: James Wan

Cast: Jason Momoa, Amber Heard, Patrick Wilson, Yahya Abdul-Mateen II, Nicole Kidman, Willem Dafoe, Temuera Morrison, Dolph Lundgren, Randall Park, Ludi Lin, Graham McTavish, Michael Beach, Patrick Cox, Otis Dhanji, Kaan Guldur, Connor Zegenhagen, Winnie Mzembe, Gabriella Petkova, Braden Lewis, Vincent B. Gorce, Jon Quested, Sasha Dulics, Rhianna Palmer, Natalia Safran, Djimon Hounsou

Release: 2018-12-19

Plot: Arthur Curry learns that he is the heir to the underwater kingdom of Atlantis, and must step forward to lead his people and to be a hero to the world.
 

spronk

FPS noob
<Donors Crew>
11,995
16d 11m
Reactions
5,122 532 0 0
#2
 

spronk

FPS noob
<Donors Crew>
11,995
16d 11m
Reactions
5,122 532 0 0
#3
Kinda looks like hot garbage or a SyFy movie, some of the special effects look really good and others look 1980s Clash of the Titans bad.

Still, Momoa's got personality and who doesn't love a good story about a dude and the fish he fucks. This looks like it might be so bad it'll be fun.

The release date though is just bizarre, this is gonna be going up against Mortal Engines (London wheels, Peter Jackson); Mary Poppins Returns (every women in the world is gonna drag every man into this), Bumblebee, Battle Angel Alita (bug eyes) and Holmes and Watson (Ferrell and John C Reilly team up again). I guess it fits the action tentpole category but I dunno how many people are really gonna give enough fucks to go out to see it christmas time.
 

Lithose

<Donors Crew>
16,270
46d 6h 44m
Reactions
44,751 1,190 0 0
#4
Why do DC movies look so washed out? Even this one, the scenes in day time with 'bright' colors, they all look washed out.
 

Big Phoenix

Baron of the Realm
16,558
29d 7h 19m
Reactions
13,834 1,527 0 0
#5
Jesus christ Hollywood is retarded. Why the hell do they keep giving that man roles? He had 3 episodes in the first season of GOT where he did NOTHING yet here he is today, still getting leading roles.
 

Brahma

Obi-Bro Kenobi-X
<Donors Crew>
4,575
17d 18h 9m
Reactions
2,215 220 0 0
#6
Black Manta is...black. My people say I must go!
 

Malakriss

Blackwing Lair Raider
7,305
Reactions
2,590 258 0 0
#7
Jesus christ Hollywood is retarded. Why the hell do they keep giving that man roles? He had 3 episodes in the first season of GOT where he did NOTHING yet here he is today, still getting leading roles.
Because he was a badass in Stargate Atlantis long before GoT. Also... Baywatch.
 

Brahma

Obi-Bro Kenobi-X
<Donors Crew>
4,575
17d 18h 9m
Reactions
2,215 220 0 0
#8
Jesus christ Hollywood is retarded. Why the hell do they keep giving that man roles? He had 3 episodes in the first season of GOT where he did NOTHING yet here he is today, still getting leading roles.
My senior citizen, Oprah loving, cookie baking mother, drools when she sees him is why.
 

Qhue

<Donors Crew>
4,317
10d 18h 4m
Reactions
1,475 1,024 0 0
#9
This might actually be decent. Far cry better than Man of Darkness or Darkness the Darkness Returns.
 

Randin

Lord Nagafen Raider
1,304
16d 2h 13m
Reactions
247 11 0 0
#10
Jury’s still out, but I will at least say that Black Manta looks cool.
 

spronk

FPS noob
<Donors Crew>
11,995
16d 11m
Reactions
5,122 532 0 0
#11
wait you guys think this looks cool?



It looks like its out of a CW tv show or a Power Rangers episode
 

Agenor

Ahn'Qiraj Raider
2,258
48d 41m
Reactions
4,922 772 0 0
#12
Yeah those special effects look seriously weak. I'll still watch it, but man DC is almost all trash at this point.
 

Brodhi

Lord Nagafen Raider
405
12d 17h 43m
Reactions
767 67 0 0
#13
If the characters have to say "that was awesome" after every scene, chances are nothing in the movie is going to be awesome.
 

Sterling

El Presidente
<Donors Crew>
7,440
53d 4h 32m
Reactions
1,901 308 0 0
#14
This might actually be decent. Far cry better than Man of Darkness or Darkness the Darkness Returns.
I feel like Man of Steel gets shit on more than it deserves, not that it's great or anything but compared to most of the rest of this DC shit it's a masterpiece.
 

Caeden

Molten Core Raider
2,026
8d 8h 11m
Reactions
1,081 102 0 0
#15
It is a masterpiece compared to anything that wasn't done by Burton or Nolan. I'll give Superman 1 and 2 a slight pass for the era, but even it was sorta shit. Its not good when one of your pillar movies looks worse than the current M. Night offerings (Split was pretty damn good though).
 

a c i d.f l y

ಠ_ಠ
<Moderation Tools>
5,854
20d 4h 35m
Reactions
14,133 3,293 0 0
#16
If the characters have to say "that was awesome" after every scene, chances are nothing in the movie is going to be awesome.
More than once, in a single trailer. Several things were repeated multiple times. I imagine it may entertain the 8-15 crowd. But serious, just complete "meh".
 

Warrik

Knight of the Realm
741
1d 6h 5m
Reactions
405 73 0 0
#17
Sorry, but just looks like Green Lantern to me. Tons of CGI.
 

rhinohelix

<Donors Crew>
857
4d 19h 3m
Reactions
483 20 0 0
#18
Sorry, but just looks like Green Lantern to me. Tons of CGI.
What? Tons of CGI? How dare they have tons of CGI in a movie about a man who swims like a fish and is the King of Atlantis? It all has to be practical effects or its just more Hollywood garbage, I say. /adjusts fedora
 

Harshaw

Throbbing Member
4,211
41d 3h 27m
Reactions
10,152 938 0 0
#19
wait you guys think this looks cool?



It looks like its out of a CW tv show or a Power Rangers episode

I mean you can't fault them for at least going close to comic book accurate. Black Manta has always had that huge helmet though.

 

Zweischneid

Knight of the Realm
319
16h 11m
Reactions
246 513 0 0
#20
Looks like Aqua-Thor with some Phantom Menace-style large-scale battles thrown in for good measure. Funny how Hemsworth might've been the perfect Aquaman for this.
 
Movie information in first post provided by The Movie Database